A csapat

Nagyon fontosnak tartom, hogy megemlítsem a volt munkatársaimat, akikkel azóta is tartom a kapcsolatot.
Mikor oda kerültem ketten voltunk magyarok, Brigi és Én. Volt két angol lány Becky és Jane, két angol pasi Rick és Phil valamint egy walesi lány Fizzy. Velük kezdtem el dolgozni. Brigi az érkezésem után nemsokkal hazajött Magyarországra szabadságra, így magyar szó nélkül maradtam, ami jól is jött, úgyis bele kellett rázódnom a nyelvbe.

Brigi feladata a csikók körül volt leginkább. Ő a másik telepen lakott egy karavánban. Az összes csikó itt volt elhelyezve. De mindig besegített a másik istállóban is, illetve rendszeresen ő gondoskodott a legelős lovakról is.
Becky volt a díjugrató lovak szakápolója. Valamint, ha bármilyen versenyre került a sor, akkor ő kísérte el a lovakat, akár több napra is.
Rick a férfi munkát végezte el. Phil volt a handyman, aki szénát, szalmát készített be, elhordta a trágyát, szerelte a szerelni valót.
Fizzy és Én csináltunk minden mást. Lovász munkákat: etetés, lóápolás, takarítás, lovak mozgatása, stb.
Jane, sok mindent írhatnék róla, csak azt nem, hogy egy magára igényes lány volt. Bár az angolokról mindig azt mondják, hogy nem viszik túlzásba a tisztálkodást, de Jane volt az igénytelenség példaképe. Mindig koszos ruhában feküdt be az ágyába, ami már fekete volt a kosztól…többre nem is szeretnék emlékezni. Ő is távozott, az okokra nem emlékszem, ki akarta, hogy távozzon, de ment.

Az egy év alatt tapasztaltam, hogy az emberek igen sűrűn cserélődtek.
Becky érkezésem után pár hónappal, ott hagyta az istállót. Főnökeim kerestek mást a helyére, aki versenyekre járhat velük, és nincs más dolga, mint az első osztályú lovakra figyelni, és kiszolgálni minden igényüket.
Nemsokára találtak is egy ausztrál lányt Meikát. Elég vérmes, szókimondó, már-már beképzelt volt, de hamar beilleszkedett. Azért is bizonyult jó embernek a csapatba, mert volt jogosítványa a lószállító kamionokra is, valamint jó lóápoló volt.

Jött két észt lány. Liina és Trin. Ők régóta Londonban dolgoztak, így angol nyelv tudásuk nagyon jó volt ahhoz hogy eladják magukat. Trin azonban hamar ott hagyta az istállót, személyes okok miatt.

A következő ember aki távozott Phil volt. Na igen. Nekem túl sok problémám nem volt vele, csak sajnos nem szeretett dolgozni, így mennie kellett.
Helyette nagyon nehezen találtak embert. Ami azért volt rossz, mert az összes olyan feladatot amit ő csinált nekünk kellett megoldani ( trágya elszállítás, takarmány bekészítés, stb). Helyére érkezett Graham, aki egy idős bácsika volt. Rettentő jó szívű, csak éppen ugye a fizikuma nem bírta annyira.

A következő gyenge láncszem Rick volt. Neki voltak sunyi dolgai, nomeg a lustasága is. Vele is nagyon jól elvoltam, rengeteget nevettünk, és tőle kaptam a Freddie becenevet.
Helyére nem kerestek újabb férfi erőt.

Fizzy önkéntesen távozott, melynek több oka is volt.

Pótlásként érkezett egy magyar lány Zsóka, aki már egy éve dolgozott egy évet ebben az istállóban. Nagyon aranyos lány, akit szívesen várt mindenki.
Én is elkezdtem keresni egy embert az FVM-nél, akit meg is leltünk Petra személyében. Így öten lettünk magyar lányok.

Meika az ausztrál lány körül akadt némi probléma, így távoznia kellett.
Helyére megint embert kellett keresni. Pár hét eltelte után jött a Skót lány: Vicky. Hát elmondhatom, hogy őt egyikünk sem kedvelte. Kissé fura lány volt.
(Ahogy írom ezeket a sorokat, jut eszembe, hogy mennyi embert is hagytam még ki a listából. Hát tényleg elég sokan megfordultak az istállóban.)



Balról-jobbra: Én, Fizzy, Brigi, Zsóka, Petra, és Zita kutya


Tehát a csapat távozásom előtt így nézett ki: Brigi, Zsóka, Petra, Liina, Graham, Én.

Azért essen pár szó a főnökökről is:
Gyakorlatilag az egész család a főnökünk volt. A két legidősebb, ők egy házaspár, Terry és Margaret. Nekik van két lányuk:Debbie és Claire, valamint egy fiuk:Lee. Debbie-nek három lánya van: Tasha, Danika és Gemma. Gemma az aki versenyez a lovakkal és lovagol.19 éves. Debbie az anyukája segít neki, valamint Claire. Claire-nek van két kislánya: Jodie és Emma. Ők a kis pónikat lovagolták.


Balról jobbra: Gemma, Tasha, Liina

Terry és Margaret háza ott van az istálló melletti területen, mely egy hatalmas, két emeletes palota. A garázsban szolárium, szauna, trambulin, dodgem, és több autó melyeket nem használtak.

Voltak még páran, akik nem az istállóban dolgoztak, hanem az egyéb, pl. építési munkákat, vagy szerelési munkákat csinálták. Ha valamire szükségünk volt szívesen segítettek nekünk bármiben: Russ, Joe és Nick.

Azt hiszem fontos még említenem a becenevekről is pár szót. Az enyém ugyebár a Freddie volt, és szépen sorban mindenkire fiú név ragadt becenévként. Brigiből Béla, Petrából Petike, Zsókából Rezső lett. Mi azóta is így nevezzük egymást. Szerintem mi magyarok jöttünk ki a legjobban egymással. Amennyire csak tudtunk összetartottunk. Bár Brigivel elég sokszor összekaptunk apró hülyeségeken, de lehet, hogy ez kellett ahhoz, hogy jobban megismerhessük egymást.


Brigi és Én

Ruzsits Erika
- Freddie-

Nincsenek megjegyzések:

"Bölcs embernek ló való, mert lóvá tesz az ember, s emberré a ló!"

Jókai Mór

Honnan látogatnak a blogra?