Patakezelések


Barry


Patakezelések

Sokféle felhasználású ló volt kint. Minden “csoportnak” más a kovácsa. Külön a legelős lovaknak, verseny lovaknak, póniknak, csikóknak, és más az esetleges hibás lábállásokat javító gyógykovács. Számomra ez kicsit furcsa volt, hiszen itthon örülünk neki, ha egyáltalán találunk egy jó kovácsot, aki normális a lovainkkal, és talán még jól is végzi a munkáját. Hát igen, ebben is eltér a nagy ködös albion.
Ha jól emlékszem akkor én négy kováccsal találkoztam. A körmölés és patkolás ugyanolyan időközönként történik mint általabán máshol. Módszereik nagyjából azonosak, bár ők legtöbben melegen patkoltak. A lovakkal nem bántak csúnyán, nem ütötték és verték őket, ha kellett ha nem. Inkább a szép szó volt ami hatott rájuk.
Általában nem kellett segíteni, minimum ketten jöttek, így segítettek egymásnak.
Szerintem elég jó fejek voltak, jókat lehetett beszélgetni velük, örültek mindig a felkínált teának, vagy kávénak, pár kedves szónak.

Mivel ezekben nem túl nagy az eltérés, így csak egy kovácsot említenék meg, és ő Barry. A gyógykovács. Olyan 40 – 50 év között lehetett. Nagyon jó eredményekkel végezte a munkáját. Hibás lábállás, pata alakulás mindenhol van, több tucatot ismerünk, de ebben az istállóban ugye nem mindegy, hogy hogyan kezeljük, hiszen minden ló nagyon értékes. Nem engedhetik meg maguknak, hogy egy apró bibi miatt nem indulnak a versenyen. Ezért oda figyelnek már csikó korban a lóra, és a lábára, melyet ha szükséges, akkor Barry kézbe veszi.
Én nagyon kedveltem Barryt, mindig barátságos, kedves volt hozzánk. Karácsonykor még egy kis apró ajándékot is kapott minden ott dolgozó tőle, valamint akárhányszor eljött hozzánk dolgozni mindig kaptunk tőle egy kis csokit, vagy kekszet. Szóval tényleg rendes volt.
Volt egy olyan eset, aminek én is szemtanúja voltam (amúgy lehet, hogy több is volt), hogy amikor megszületett Tasha csikó (az én segédletemmel) , már másnap csípett le a picinyke patájából. Hát én nagyon furcsállottam, nem korai még?? De ŐK tudják, mi nem szóltunk bele. Itthon ez nem annyira szokás. Barry volt a legbarátságosabb a lovakkal, mindig sokat beszélgetett velük, sosem bántotta őket, kivéve ha már nagyon szemtelenek voltak. De miután odasózott nekik egyet, rá nemsokára a lovak bújtak hozzá bocsánatot kérvén a viselkedésükért.
Íme néhány kép Barry-ről és a munkájáról, melyről a képeket egy albumban hordta magával, és mi azokat fényképeztük le. Ezért nem a legtökéletesebb a minőségük, de szerintem még így is sok információt hordozhatnak. Íme:


Barry




Barry mutatja a munkáit a csajoknak (Liina, Brigi, Petike)





Barry munkái 1.(albumból)





Barry munkái 2.





Barry munkái 3.

Nincsenek megjegyzések:

"Bölcs embernek ló való, mert lóvá tesz az ember, s emberré a ló!"

Jókai Mór

Honnan látogatnak a blogra?